Er hjemmearbejdspladsen kommet for at blive?

De seneste år har hjemmearbejde været en nødvendighed for overhovedet at kunne drive forretning. Selvom flere nu vender tilbage til kontoret, kan det være både praktisk og måske også mere effektivt med en eller flere dage hjemmefra.

Er etableringen af den hybride arbejdsplads et mål for din virksomhed? Spørgsmålet er, om netværksinfrastrukturen hos jer allerede nu møder den nye virkelighed. Så I på alle måder er forbundet og har teknologien, der understøtter det. Ellers er der god grund til at læse videre og få vores 4 bud på, hvordan du får hjemmearbejde og teknologi til at gå op i en højere enhed.

Med Aruba Network får du et netværk, der både er sikkert, intelligent og anerkendt af Gartner som et af de førende i branchen.*

Aruba Remote Access Point

Få inspiration og rådgivning til at lykkes

Du kan hente inspiration i rapporten om det hybride arbejdsmiljø, men er også meget velkommen til at booke et møde, hvor vi sammen med dig definerer rammen. Vi tilbyder dig også en gratis analyse af jeres kablede og trådløse netværk.

Få hjælp til at skabe rammen for den hybride arbejdsplads

Udfordring #1:
At få den gode kontoroplevelse hjemmefra

Dine medarbejdere er sikkert ikke på samme tekniske niveau. Så for nogle vil det være en udfordring at bruge en VPN-klient på en bærbar computer. Udfordringen bliver ikke mindre af, at processen skal gentages på smartphone og tablet.

Passwords og IP-telefoni kan også være uoverskuelige at håndtere og kan føre til lange samtaler med IT-support.

Løsning:

  • Med Aruba Remote Access Points kan du få de samme services hjemme, som normalt kun er tilgængelige på kontoret.
  • Medarbejderne ser de samme SSID’er (trådløse net).
  • En automatisk VPN-forbindelse giver kontinuerlig adgang til data og apps, uden at du har brug for en særlig klientsoftware.
  • Det er nemt at tilslutte enheder som PC, IP-telefoner, printere og testværktøjer.

Udfordring #2:
At få kontinuerlig sikkerhedskontrol

Selvom VPN-forbindelser ofte er en god start, så skal IT-afdelingen sikre, at kun autoriserede brugere og enheder kan forbindes til netværket. En gnidningsfri arbejdsgang, der inkluderer profilering af enheder, godkendelse og autorisering, giver ikke kun mere beskyttelse end brugen af VPN alene. Den forlænger også Zero Trust sikkerhedsprincipperne til hjemmekontoret.

Løsning:

  • Aruba ClearPass er en Policy Management løsning, der inspicerer hver enkelt forbindelse og bruger enheds- og brugersammenhæng i en enkel valideringsproces.
  • Valideringsprocessen sikres med 1. certifikater frem for passwords, 2. med regler tilknyttet de benyttede enheder og 3. gennem brugerens lokation.
  • Kun registrerede og autoriserede enheder kan oprette forbindelse.

Udfordring #3:
At få hjælp til fejlsøgning

Ofte har dine medarbejdere ældre IT-udstyr i hjemmet, der bliver udsat for store trafikmængder og en lang liste af apps. Når medarbejderne udfordres på forbindelse og performance, kan det godt være, at IT-udstyret bliver skiftet ud. Men hvad med internetopkoblingen?

IT-afdelingen har svært ved at hjælpe, fordi det kan være vanskeligt at se, hvordan disse access points er sat op eller opfører sig. Heldigvis er der en bedre løsning.

Løsning:

  • Ved at forlænge Aruba netværket til hjemmekontoret vil den enkelte medarbejder opleve en forbedret Help Desk oplevelse.
  • Aruba Central bidrager til, at IT-administratorer kan inspicere og overvåge Aruba access points. IT-afdelingen kan se, hvordan enheder forbindes, tilbyde hjælp til fejlfinding og endda ændre en konfiguration om nødvendigt.
  • Virker Zoom eller Teams møderne langsomme? Et performanceproblem kan ofte løses ved at forbinde arbejdsenhederne til de hurtigere 5GHz kanaler, og ikke de samme 2.4GHz kanaler, som mange af de private og IoT enheder er forbundet til.

Udfordring #4:
At det hele kører fra dag 1

Kan du huske sidste gang, du udskiftede dine trådløse access points derhjemme? For mange er det noget, de nødigt vil mindes! Måske oplevede du også, at absolut intet virkede fra starten af. Din IT-afdeling havde sikkert heller ingen ide om, hvorfor arbejdsapplikationerne ikke virkede som forventet.

Løsning:

  • Med Arubas automatiserede Zero Touch Provisioneringsløsning (ZTP) slipper du og medarbejderne for hjemmebesøg, lange Help Desk opkald og frustration.
  • En kort vejledning er nok til, at alle kan tilslutte strøm- og Ethernetkabler til deres internetmodem – ZTP gør resten.
  • Du kan bruge en forudindstillet konfiguration og oprette VPN-forbindelsen – så er både du og dine medarbejdere kørende.
  • Har du behov for det, kan der etableres et SSID, som hjemmets andre enheder tilgår. Trafikken routes så direkte ud på internettet og er sikkert adskilt fra den trafik, der er mellem dig og firmaet.
Card image cap

Få den gode kontoroplevelse hjemmefra – med Aruba Remote Access Points

Card image cap

Få kontinuerlig sikkerhedskontrol – med Aruba ClearPass (Policy Management løsning)

Card image cap

Få hjælp til fejlsøgning – med Aruba Central (forlæng Aruba netværket til hjemmekontoret)

Card image cap

Få det hele til at køre fra dag 1 – med Arubas automatiserede Zero Touch Provisioneringsløsning (ZTP)

Slip for udfordringer på hjemmekontoret

Det er ikke længere en udfordring at holde forretningen kørende, og heller ikke for IT-afdelingen at få det hele til at hænge sammen. Arubas integrerede løsning til hjemmearbejdspladsen er designet, så du kan bruge Aruba ESP infrastruktur, software, og værktøjer.

Aruba ESP til hjemmet

  • Du får AIOps indsigter, proaktiv fejlfinding, cloud agilitet og -skalerbarhed, så du kan sikre din virksomhed, uanset hvor medarbejderne arbejder fra.
  • Aruba Wi-Fi 6 Remote Access Points (RAPs) med indbyggede Ethernet porte og PoE giver optimal brugervenlighed, performance og cloud styring med Aruba Central.
  • ZTP, monitorering og transparens gør det nemt og bekvemt at arbejde hjemmefra – helt uden bøvl.
  • Trafik kan gå via internettet og virksomheden, eller den kan indstilles til udelukkende at gå via virksomheden.
Aruba AP

Hent vores rapport om det hybride arbejdsmiljø

Få en gratis analyse af jeres nuværende netværk

Få en gratis analyse af jeres kablede og trådløse netværk. Denne analyse giver jer et unikt overblik over jeres netværksinstallation – hvad der fungerer godt og hvor det kan forbedres. Analysen identificerer performanceproblemer og kan nemt skelne imellem wifi problemer ift. andre problemer, der påvirker DHCP, DNS eller cloud forbindelser.

Danoffice IT har mere end 30 års erfaring i at rådgive og levere IT-løsninger. Vi har dygtige netværkseksperter og er Danmarks eneste Aruba Platinum Networking Partner – som er det højeste niveau af kompetencer, certificeringer og ekspertise på Aruba Network.

Det betyder, at vi kan vi sikre dig yderst kompetent rådgivning og support på alle Arubas netværksløsninger – hvad enten du ønsker at købe eller få dem leveret as-a-service.

Aruba
Aruba

Arubas remote access løsning til forretnings-kontinuitet

Virksomheder har ikke råd til at lukke ned, når menneskeskabte hændelser, naturkatastrofer eller pandemier rammer dem, hvorfor beredskabsplanlægning er essentielt for at sikre forretningskontinuitet.

Arubas Remote Access løsning med cloud eller lokale administrationsplatforme hjælper IT-afdelinger med at understøtte en arbejdsstyrke, der er yderst mobil og kræver adgang til de samme ressourcer som virksomhedsbrugere. Ved at levere en alsidig remote netværksløsning kan IT-afdelingen sikkert forlænge virksomhedsnetværket til lavere omkostninger og i stor skala, for nemt at overkomme den kompleksitet, der gør traditionelle remote networking muligheder dårligt egnede til store forretningskontinuitetsapplikationer. Derudover sikrer flere failover-muligheder, at remote sites forbliver aktive i tilfælde af primær serviceforstyrrelse.

JA TAK, jeg vil gerne vide mere

Er etableringen af den hybride arbejdsplads et mål for din virksomhed? Så book et uforpligtende møde, hvor du får mere at vide om, hvordan Arubas integrerede løsning til hjemmearbejdspladsen får det hele til at hænge sammen.

Eller start med at få en gratis analyse af jeres nuværende netværk.

Kontakt os

Kim Ejby Lorentzen
kel@danofficeit.com
Mobil 4122 9754

Tak for din interesse

Vi kontakter dig og får en uforpligtende snak om vores unikke Arubas remote access koncept.

Venlig hilsen Danoffice IT

* https://connect.arubanetworks.com/GartnerMQ2020